vineri, 17 august 2012

GENERICUL REVISTEI ÎN LUNA OCTOMBRIE


Bine v-am găsit, dragi colegi!!!
Sunteți cititorul revistei Învățătorul Modern și aveți un material interesant pentru a fi publicat în luna octombrie?
Aici detalii: http://invatatorulmodern.blogspot.com/p/genericul-nr-5-21-octombrie-2012.html 

Pentru colegii care nu au reușit să se aboneze: 

Pana la 25 septembrie 2012 puteți perfecta abonamentul pentru lunile octombrie si decembrie.

 Prețul abonamentului pentru doua luni -  90 de lei.  Indice de abonare PM 32052
Vă mulțumim pentru colaborare!


RUBRICA: ATELIER DIDACTIC nr.1

Dragi colegi - cititori ai   Învăţătorului Modern 
- Revista celor mai buni învăţători!
Vă invităm în Atelierul Didactic al Învăţătorului Modern! Rubrica Revistei constă în crearea unui portofoliu de metode,  procedee  pe baza subiectului propus de redacţie.
Pentru numărul 5 (21), octombrie, 2012, Vă invităm să participați în atelierul Didactic - Proiectul de grup.
Dacă doriți ca experiența Dvs să fie publicată, aveți posibilitatea să descrieți un proiect de grup la care ați obținut rezultate interesante. Pentru orientare vă propunem următorul Model de descriere a proiectului de grup. Rubricile cu albastru sunt obligatorii.

PROIECT DE GRUP: Reportaj simulat din Ţara Iernii
Aria curriculară: Limbă şi comunicare
Public vizat: elevii clasei a III-a
Produs final: Reportaj simulat din Ţara Iernii
Tipul proiectului: proiect de creaţie, în grup
Obiectivul  proiectului:
Elevul trebuie să fie capabil:
·         Să utilizeze vocabularul, însuşit pe parcursul unităţii de învăţare, în diferite situaţii de comunicare: la alcătuirea propoziţiilor, enunţurilor, a micilor texte, în convorbiri
Durata proiectului:  - 2 săptămâni
Resurse documentare: cărţi, enciclopedie, manualul de Limba română, clasa a III-a
Obiective operaţionale:
·         Să culeagă informaţii necesare pentru a ilustra localităţile din Ţara Iernii;
·         Să creeze forma şi celelalte componente ale hărţii, argumentând alegerea;
·         Să stabilească modul de prezentare a produsului;
·         Să comunice într-o manieră eficientă despre propriul proiect, dar şi despre activitatea colegilor;
Fotografii (calitate foarte bună) atașate scrisorii: în proces și în final.
DEMERSUL PROIECTULUI

EVOCARE
Implică-te
·         Anunţarea temei proiectului „Ţara iernii”.
·          Motivarea alegerii temei.
·         Discuţii despre produsul final. Alegem rolul în acest proiect: pictor, bibliotecar, geograf, redactor, corector, jurnalist, filolog.
·         Determinăm durata realizării.
REALIZAREA SENSULUI
Informează-te
·         Gândim componentele proiectului: hartă, toponime,  imagini, poezii, ghicitori, informaţii, enciclopedie etc.
·         Stabilirea modului de prezentare a lucrării (compoziţie, vernisaj, poster, hartă, machetă).Documentarea şi selectarea materialelor, lucrărilor, informaţiei, poeziilor, cântecelor, povestirilor despre iarnă.
·         Pregătirea desenelor, imaginilor, fotografiilor.
Procesează informaţia
·         Elaborarea propriu-zisă a proiectului:
Vom ilustra Ţara iernii printr-o hartă.
Vom indica localităţile pe această hartă.
Vom ilustra fiecare localitate cu imagini respective.
Vom prezenta o legendă a hărţii prin poezii,  ghicitori, informaţii enciclopedice scurte.
Comunică şi decide
  •  Prezentarea în faţa colegilor, a părinţilor.
  • Prezentarea în formă artistică a personajelor din basme;
  • Propunerea diferitor ghicitori pentru cei de la şezătoare;
  • Exclamarea frământărilor de limbă;
  • Dramatizarea fragmentelor din poveştile citite în acest modul ;
  • Interpretarea cântecelor despre personaje, momente  din poveşti;
REFLECŢIA
Exprimă-ţi atitudinea
  • Aprecierea propriei implicări în proiect.
  • Aprecierea de către colegi a produsului.
  • Determinarea punctelor forte şi a celor slabe.
Acţionează
·         Mediatizarea produsului în mediul şcolar: afişarea hărţilor în culoarele şcolii.
·         Prezentarea expoziţiei.

Suport bibliografic:    
¨    Curriculum şcolar, clasele I -IV, Ministerul Educaţiei, Chişinău, 2010.
¨    Niculcea T., Marin M. Limba română, clasa a III-a, Manual şcolar. Chişinău: Cartier, ediţia 2007.
 RUBRICA: ATELIER DIDACTIC nr. 2

Dragi colegi - cititori ai   Învăţătorului Modern 
- Revista celor mai buni învăţători!
Vă invităm în Atelierul Didactic al Învăţătorului Modern! Rubrica Revistei constă în crearea unui portofoliu de metode,  procedee  pe baza subiectului propus de redacţie.
Pentru numărul 5 (21), octombrie, 2012, Vă invităm să participați în atelierul Didactic - PROIECT DIDACTIC PENTRU PROIECTUL DE GRUP.
Dacă doriți ca experiența Dvs să fie publicată, aveți posibilitatea să descrieți un proiect de grup la care ați obținut rezultate interesante. Pentru orientare vă propunem următorul Model de proiect didactic  al desfășurării proiectului de grup. Modelul tehnoredactării de mai jos  este obligatoriu. Rubricile cu albastru sunt obligatorii.


COMUNICAREA ÎN ACŢIUNE „ŢARA IERNII” – PROIECT DE GRUP
PROIECT DIDACTIC
Propunător: Mariana Marin, ...grad didactic,  instituția de învățământ, localitatea
Clasa:  a III-a
Disciplina: Limba română
Tipul lecţiei:   Lecţie de formare a capacităţilor de analiză-sinteză a cunoştinţelor
Timpul: 45 min
Subiectul: Comunicarea în acţiune „Ţara iernii” – proiect de grup.
Numărul lecţiei în unitatea de învăţare – 15/18
Nivelul experienţei la tema dată: elevii au ilustrat Ţara iernii printr-o hartă;  au indicat localităţile pe această hartă; au ilustrat fiecare localitate cu imagini respective; au prezentat o legendă a hărţii prin poezii,  ghicitori, informaţii enciclopedice scurte.
Subcompetenţe curriculare:
1.3. Receptarea  corectă a unui  mesaj în funcţie de mijloacele suplimentare de transpunere a informaţiei.
2.12.Valorificarea vocabularului (cuvinte noi, expresii) din textul citit şi utilizarea lui în exprimarea orală şi scrisă.
4.4.Utilizarea eficientă a elementelor de construcţie a comunicării în procesul de învăţare activă a limbii şi literaturii române.
Obiective operaţionale:
La finele lecţiei elevii vor fi capabili:
O1 – să prezinte printr-un reportaj simulat (5 minute) rezultatele muncii de echipă;
O2 – să argumenteze cu 2-3 idei activitatea realizată în cadrul proiectului de grup;
O3 – să propună 2-3 idei de îmbunătăţire a activităţilor de grup;
O4 – să comunice coerent, utilizând expresii, cuvinte învăţate pe parcursul unităţii de învăţare;
Strategia didactică: DEZBATEREA ŞI AUTOREFLECŢIA
a)      forme de organizare: frontal, prezentare de grup.
b)      metode şi procedee: simularea, tehnica reportajului, prezentarea de grup, autoevaluarea, evaluarea reciprocă.
c)      materiale didactice: hărţile „Ţara iernii”,  elaborate de fiecare grup.
Suport bibliografic:    
¨    Curriculum şcolar, clasele I -IV, Ministerul Educaţiei, Chişinău, 2010.
¨    Niculcea T., Marin M. Limba română, clasa a III-a, Manual şcolar. Chişinău: Cartier, ediţia 2007.
¨    Goraș-Postică V.,  et al. Competența acțional-strategică. Chișinău: Pro Didactica, 2012.
Desfăşurarea lecţiei:
Evocare:
1.      Joc Aventura. Elevii se grupează câte 2 faţă în faţă, învăţătorul numără de 3 ori până la 3, elevii trebuie să întindă 1, 2, 3 degete. Dacă corespund la ambii elevi numărul de degete întinse, atunci: 1 degetzîmbesc unul altuia; 2 degetedau mînaNoroc”; 3 degete – se îmbrăţişează.
2.      Lecţia de azi va avea loc într-un studio improvizat de televiziune. Cele două echipe care au lucrat pe parcursul unui modul la proiectul de grup “Ţara iernii”, astăzi au posibilitate să-şi prezinte produsele printr-un reportaj.
Realizarea sensului:
Prezentarea echipelor:
Echipa 1 „Albişoara”.
-           Doamnelor şi Domnilor, suntem piticii din Ţara iernii şi vă comunicăm ultimele noutăţi din oraşul Albişoara. Astăzi a avut loc o mare sărbătoare cu colinde. Toţi locuitorii ţării noastre au vestit Naşterea Domnului, iar în comunele apropiate oraşului Albişoara s-au întâmplat lucruri fericite. De exemplu, o ceată de copii din satul Fulgureni au mers de la casă la casă şi au cules ghicitori. Iată câteva dintre ele (câţiva elevi citesc ghicitorile de pe hartă). În Viforeni, toţi maturii s-au adunat la şezătoarea satului şi au cântat colinde. Iată una dintre ele. Şi noi copiii din Ţara iernii am transmis acest reportaj şi vă comunicăm că am lucrat cu mult interes pentru a aduna aceste materiale. Ne-a fost un pic dificil să le expunem cât mai clar, dar pe viitor ne-am promis că vom fi mai creativi. Echipa Albişoara vă transmite salutări şi vă urează succese mari! Vă mulţumim pentru atenţie!
Realizarea feed-backului parţial 1:
Copiii din celelalte echipe apreciază munca colegilor săi utilizând expresii din cadranul cu expresii lacunare:
Puncte forte
Reuşit s-a dovedit a fi...
Am admirat în prezentarea dată...
Apreciem în reportajul dat ...
Punctele slabe
A fost neclar momentul...
S-a părut dificil de înţeles...
S-au depistat unele greşeli...
Recomandări:
V-am recomanda...
Vă propunem să...
Ar fi bine dacă...
Felicitări:
Reportajul ta merită o aprecire înaltă.
Vă felicităm pentru un reportaj reuşit...
Vă dorim şi alte realizări frumoase...

-          Echipa a 2-a „Iernişoara”.
-          Bine v-am găsit la Ştirile clasei a III-a „E”. Din Ţara Iernii vă transmite călduroase urări de bine prezentatoarea Cătălina Cazacu.

-          Iernişoara a avut o mare sărbătoare. Astăzi a căzut cel mai mare fulg din istoria omenirii. Iată-l! (copiii prezintă harta lor sub formă de fulg) Atingea fiecare casă, iar locatarii ei începeau să cânte, să recite poezii, să spună proverbe. Colegii vor adeveri cele spuse de mine. (În ecranul televizorului apar copii care recită şi cântă poezii despre iarnă). Iazul Îngheţat de Nord a fost acoperit cu o plapumă de ghicitori şi toţi copiii au mers acolo să le ghicească. Extraordinară a fost Ziua aceasta în Ţara iernii şi anume la Iernişoara. Vă invităm să poposiţi să vă convingeţi. A, să nu uitaţi: venind în Ţara Iernii luaţi cu voi zâmbete şi multe cântece!
Realizarea feed-backului parţial 2: Pălăriile gânditoare
Copiii ce poartă  pălăria albă argumentează importanţa activităţii de grup.
Copiii ce poartă  pălăria roşie   menţionează ce a impresionat în prezentarea colegilor săi.
Copiii ce poartă  pălăria neagră vor încerca să dezaprobe o acţiune a colegilor săi.
Copiii ce poartă  pălăria galbenă propun şi alte idei care ar îmbunătăţi prezentarea făcută de colegi.
Copiii ce poartă  pălăria verde adaugă o localitate care ar fi fost bine să fie prezentată de colegi în reportaj.
Copiii ce poartă  pălăria albastră menţionează ce a fost cel mai frumos în reportaj şi ei ar prelua pentru sine în viitor.
-          Echipa a 3 -a „Troian”.
3-2-1! Start! Suntem echipa din oraşul Troian. A nins tare în oraşul nostru şi vă putem comunica despre troienele mari care s-au format. În urma acestor fenomene interesante au apărut.
- Fiecare elev, care poate comunica clar vine şi întinde cîte o mână pentru a construi o piramidă a succesului.




Expediaţi articolul/materialul în perioada
18 august 2012 - 10 septembrie 2012
pe adresa electronică: invatatorulmodern@gmail.com.

Materialul va fi examinat de către echipa editorială.
Aprobarea materialului spre publicare va fi anunţată individual prin e-mail. Va mulţumim şi vă asigurăm respectul!
Cu respect, Mariana Marin, redactor-şef


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu