CERINTE FATA DE ARTICOLE


Daca sunteti autodidact in tehnoredactarea la computer, inainte de expedierea materialelor la revista, consultati, va rugam, un specialist!
Cerinţe standard: 
1. Textul articolului dimensiuni standard: 12 TNR / 1,5 / 2X2X2X2
2. Titlul pe centru cu majuscule, 20 TNR, bold. 
3. Numele autorului în partea dreaptă, după exemplul de mai jos. 


CÂND MUZICA „VORBEŞTE“,
SENTIMENTELE NOASTRE „ASCULTĂ“

Înv. Natalia CERLAT,
grad didactic II
Şcoala primară ,,H.Corbu’’
s. Dubăsarii Vechi , r.Criuleni



4. Aici fotografia: obligatorie


aici textul:
5. Argument.  Deschiderea oferită de noile condiţii sociale se poate manifesta pregnant în cel mai important domeniu de construire a societăţii viitorului-domeniul învățământului-cel mai important, pentru că de calitatea cetăţenilor formaţi de noua şcoală va depinde în cea mai mare măsură, ce vom proiecta , cum vom munci, ce atitudine vom avea faţă de muncă, ce relaţii se vor instaura între cetăţeni, între individ şi societate, spre ce idealuri ne vom îndrepta. 
6. Tratarea temei propriu-zise. 
În condiţiile îndeplinirii unor sarcini simple sau de rutină, care nu cer prea multă gândire, activitatea simultană a celorlalţi pare să servească drept stimulent, generând un comportament contagios şi o străduinţă competitivă. Se poate uşor de constatat că un elev lucrează cu mai multă tragere de inimă atunci când şi alţii lucrează în jurul său, decât o face duminica sau în alte zile de sărbătoare.

În condiţiile îndeplinirii unor sarcini simple sau de rutină, care nu cer prea multă gândire, activitatea simultană a celorlalţi pare să servească drept stimulent, generând un comportament contagios şi o străduinţă competitivă. Se poate uşor de constatat că un elev lucrează cu mai multă tragere de inimă atunci când şi alţii lucrează în jurul său, decât o face duminica sau în alte zile de sărbătoare.
În condiţiile îndeplinirii unor sarcini simple sau de rutină, care nu cer prea multă gândire, activitatea simultană a celorlalţi pare să servească drept stimulent, generând un comportament contagios şi o străduinţă competitivă. Se poate uşor de constatat că un elev lucrează cu mai multă tragere de inimă atunci când şi alţii lucrează în jurul său, decât o face duminica sau în alte zile de sărbătoare.În condiţiile îndeplinirii unor sarcini simple sau de rutină, care nu cer prea multă gândire, activitatea simultană a celorlalţi pare să servească drept stimulent, generând un comportament contagios şi o străduinţă competitivă. Se poate uşor de constatat că un elev lucrează cu mai multă tragere de inimă atunci când şi alţii lucrează în jurul său, decât o face duminica sau în alte zile de sărbătoare.

7. Concluzii şi recomandări:
În condiţiile îndeplinirii unor sarcini simple sau de rutină, care nu cer prea multă gândire, activitatea simultană a celorlalţi pare să servească drept stimulent, generând un comportament contagios şi o străduinţă competitivă. Se poate uşor de constatat că un elev lucrează cu mai multă tragere de inimă atunci când şi alţii lucrează în jurul său, decât o face duminica sau în alte zile de sărbătoare.În condiţiile îndeplinirii unor sarcini simple sau de rutină, care nu cer prea multă gândire, activitatea simultană a celorlalţi pare să servească drept stimulent, generând un comportament contagios şi o străduinţă competitivă. Se poate uşor de constatat că un elev lucrează cu mai multă tragere de inimă atunci când şi alţii lucrează în jurul său, decât o face duminica sau în alte zile de sărbătoare.În condiţiile îndeplinirii unor sarcini simple sau de rutină, care nu cer prea multă gândire, activitatea simultană a celorlalţi pare să servească drept stimulent, generând un comportament contagios şi o străduinţă competitivă. Se poate uşor de constatat că un elev lucrează cu mai multă tragere de inimă atunci când şi alţii lucrează în jurul său, decât o face duminica sau în alte zile de sărbătoare.


8. Referinţe bibliografice:

a) revistele şi culegerile de articole: numele autorilor, titlul articolului, denumirea revistei (culegerii) cu abrevierile acceptate, anul ediţiei, volumul, numărul, paginile de început şi sfîrşit (ex.: Rigas D.A., Esgood E.E. Preparation and properties of the phytohemaglutinin of Phaseolus vulgaris // J.Biol. Chem. - 1955. - Vol. 212. - p. 607-615);
b) cărţile: numele autorilor, denumirea completă a cărţii, locul editării, anul editării, numărul total de pagini


 În text referinţele se numerotează prin cifre încadrate în paranteze pătrate, de exemplu: [2], [5-8], şi se prezintă la sfârşitul articolului într-o listă aparte în ordinea apariţiei lor în text.

Lista referinţelor trebuie să se încadreze în limite rezonabile. Nu se acceptă referinţe la lucrările care nu au ieşit încă de sub tipar. 

9. Articolul (2-4 pagini) trebuie scris clar, succint, fără corectări şi să conţină data prezentării.

10. Materialul cules la calculator în editorul Word se expediază la adresa revistei Învăţătorul Modern: invatatorulmodern@gmail.com, redactor-şef Mariana Marin, doctor în pedagogie.
Se va coordona neapărat cu redactorul şef despre publicarea/revizuirea sau neacceptarea materialului la telefonul 93 17 17.


11. Figurile, fotografiile şi tabelele se plasează nemijlocit după referinţa respectivă în text.
Fotografiile trebuie să fie de calitate bună. Sub figură sau fotografie se indică numărul de ordine şi legenda respectivă.
12. Tabelele se numerotează şi trebuie să fie însoţite de titlu.

Responsabilitatea privind justeţea şi veridicitatea materialelor prezentate revine autorilor.

Niciun material nu va fi publicat fara coordonarea de catre autor cu echipa redactionala. 


Trimiterea unui articol spre publicare către redacţia Revistei  implică faptul că acesta nu a mai fost trimis altei redacţii şi că nu a mai fost publicat.



Articolele prezentate fără respectarea stilului şi a normelor gramaticale, precum şi a cerinţelor expuse anterior, vor fi respinse fara a anunta autorul. 


Atenţie: Materialul se examinează de către echipa de creaţie / membrii onorifici şi cu o lună înainte de apariţia revistei (de obicei apare pe data de 20 a lunii de ediţie: iunie, august, octombrie, decembrie, februarie, aprilie) se anunţă aprobarea prin cuprinsul postat pe blogul revistei www.invatatorulmodern.blogspot.com

N.B. La solicitarea autorului se eliberează adeverinţă de publicare (scanată, prin e-mail sau în versiune originală) a materialului, dar nu înainte de postarea Cuprinsului pe blog.






Sfaturi pentru articole la anumite rubrici: 


Bune Practici
Proiecte didactice (secvenţe) ale lecţiilor
Materiale didactice confecţionate (fotografiate, scanate la cea mai bună calitate) cu explicarea paşilor tehnologici
Fotografii educaţionale (metode în imagini) cu explicarea conţinutului
Fotografii sau scheme de panouri, planşe demonstrative confecţionate de D-stră, cu explicaţii şi recomandări.
Învăţător şi diriginte
Sugestii metodologice de organizare a activităţilor extradidactice, a excursiilor, a cercurilor, a întâlnirilor cu scriitorii, a concursurilor, a şedinţelor cu părinţii
Scenarii ale serbărilor şcolare (cu indicarea autorilor poeziilor, cu indicarea cuvintelor, autorilor cântecelor folosite (e de dorit şi notele muzicale sau resursa web (linkul) la crea poate fi găsită melodia)).
Forum 
Participant-forum: Se prezintă un răspuns succint (până la 10 enunţuri) la întrebarea anunţată prealabil.
Expert-forum: Dacă întrebarea-polemică anunţată la rubrica Forum este problema D-stră de cercetare, atunci puteţi să ne expediaţi un articol detaliat cu indicarea referinţelor bibliografice.
Învăţător şi cercetător
Materiale examinate din punct de vedere ştiinţific, cu exemplificări ale demersului experienţial de la clasă, cu elemente de originalitate, cu studii individuale asupra problemei, structura fiind aproximativ următoarea: actualitate, definirea problemei, ipoteză, descrierea elementului de noutate, obiective, experienţe, recomandări, concluzii, etc.
Cuvinte-cheie (până la 6 cuvinte)
Rezumate în limbile română şi franceză, engleză (în volum de pînă la 200 de cuvinte);
Recenzie externă sau internă semnată de un specialist avizat în domeniul respectiv, deţinător al titlului ştiinţific (dr., dr. hab.) şi confirmarea semnăturii în modul stabilit.
Atelier didactic
Descriere unor metode, tehnici, forme de organizare propuse de în genericul revistei, după următorul algoritm:
Denumirea metodei, obiectiv, resurse, procedura de organizare şi descrierea impactului, după posibilităţi se prezintă şi fotografii.
Până la 15 enunţuri.



N.B. Rezultatele concursurilor de fotografii, de obicei sunt expuse pe coperta revistei. Se admit fotografii realizate în şedinţe-foto speciale, cu tehnologii performante (pentru a nu întâmpina probleme poligrafice).
Elementul creativ şi originalitatea este cel mai bun secret pentru a câştiga concursul.